Butlletí de titulars per correu electrònic Enviar
Dijous 17.05.2012 | 09:30

Una sèrie de Telecinco compara els 'indesitjables' amb els 'catalans'

La sèrie Aída de Telecinco ha generat una forta polèmica per les crítiques als catalans. En un moment del darrer capítol, un dels personatges compara els 'indesitjables' amb els 'catalans'.

T'agrada aquest article? 
Una sèrie de Telecinco compara els 'indesitjables' amb els 'catalans'
02.11.2011 - 09:05 -

Tal i com explica el diari E-notícies, el darrer capítol de la sèrie Aída, que emet Telecinco, ha tornat a generar polèmica per les bromes sobre els catalans. Al minut 19:54, un dels personatges, Mauricio Colmenero, parla sobre la possibilitat de ser el pare d’un nen abandonat, i assegura: “Tu imagina’t que és un Colmenero i que se’l queda qualsevol indesitjable, o pitjor encara, un català”.

No és la primera vegada que aquesta sèrie de Telecinco fa broma amb els catalans. En un capítol de la passada temporada, van arribar a titllar els Mossos d’Esquadra de “Mossos de Quadra”. Telecinco va firmar al seu moment el Manifesto para la lengua común, que denunciava la suposada discriminació que pateix el castellà a Catalunya.

Més informació:

Tele5 pregunta: 'Prefereixes un nen negre, homosexual o català?'

Promouen un boicot a Telecinco per adherir-se al manifest espanyolista 'Por la lengua común'

Enllaç permanent:
 
Enllaços recomanats:

Comenten

Francat (Girona) - 25/03/2012 - 17:36 h
#56
Sí sí que sigui amb ànim de broma o no és del intrascendent; el cas és que el mal ja està fet i amb el comentari en l'escena es pot haver estat inculcant la idea de què els catalans som el pitjor del món, amb qui no hi podries mai confiar no fós cas que se't mengés el nen; vaja que titlla als catalans com de 'bruixes malvades'. Us recordo que aquestes series les miren nens. Fa no gaires anys enrere el PP patrocinava una obra de teatre infantil versió de la 'ventafocs' a on els dolents els anomenaven com a catalans, parlaven amb accent català i vestien amb colors blaugrana; no faig conya.
radikal (Tarragona) - 15/12/2011 - 18:43 h
#55
Aixo es una broma, es un personatge per fer aixo, pero fer-se el fatxa amb molt d'humor. Jo no m'he sentit ferit, he rigut molt amb aquest personatge i m'encanta. Els catalans poden fer broma sobre els altres i els altres no poden fer broma amb catalunya? no ho entenc. A mes a mes, telecinco no es la culpable, sino la productora de la serie.
david (barcelona) - 30/11/2011 - 10:28 h
#54
Estic d´acord amb alguns comentaris que he vist aquí. És només una broma; aquest personatge critica al col.lectiu gay i inmigrant i no passa res. Ara diu quelcom sobre els catalans i tots a bramar. No veieu que s´està mofant del estereotip del fatxa espanyol?
JO (La Bisbal) - 22/11/2011 - 14:48 h
#53
Enlloc de buscar la unió i l'entesa entre diferents cultures estan buscant tot el contrari. L'actor no hi te res a veure. A qui haurien de penjar per els ..... es al guionista i als directius per no controlar-ho. Això si, els actors haurien de negar-se a participar en guions d'aquesta mena. Avui són allà, però demà poden actuar aqui, i en el món encara hi ha gent sense seny. Viuen de la publicitat i per això generen pol.lèmica. No es rés més que un negoci, i per tant no queda rés més a dir. Unicament VISCA CATALUNYA
Pacense (Salt (Girona)) - 08/11/2011 - 21:55 h
#52
Que esperais de una cadena donde se acumulan tantos gais y lesbiana y......
Ismael (Rubi) - 07/11/2011 - 13:45 h
#51
Estic totalment d'acord amb el comentari del sergi, nomes es un personatge que no nomes es fica amb els catalans sino amb tothom, em d'encaixar be les bromes i es mes, en la serie Aida el Mauricio tambe fa alguna referencia que si la alla tinguessin els mossos no tindrien barris tan conflictius com es el de la propia serie, per tant aixo em sembla una mica exagerat.
Sergi (Barcelona) - 05/11/2011 - 01:04 h
#50
Crec que el que diuen sobre els catalans en les sèries d'humor, com és Aída, ens ho hauríem de prendre com un acudit i no rebotar-nos al primer comentari que fan. Ens hauríem de preocupar si aquests comentaris els fan als informatius o programes seriosos.
guifré (ripoll) - 04/11/2011 - 20:12 h
#49
sap com avorten les espanyoles? doncs tiren pedres a les cigonyes
Sergi (La Granada) - 04/11/2011 - 19:49 h
#48
aqui la heu cagada publicant aixó! el Mauricio es un personatje fatxa que critica a tothom a sudamericans a imigrants a gays, i ningu diu res! pero quan critiquen els catalans ya saltan espurnes! aixo ya es fliparse tampoc cal estar tan a la que salta! que jo soc ben català! ho vaig veure i em vaig ficar a riure dient: queee cabrooons! i ja esta es nomes ironia que es te que acceptar!
cataluña no es un pais! (españa!!!) - 04/11/2011 - 14:17 h
#47
no veas como os poneis por una broma de un actor!! k es su papel hombree!! k no se rie solo de los catalanes si no de todo el mundo. Vosotros os reis de los españoles pero luego que no digan nada de vosotros noo?? anda k vaya gilipollas sois todooss
Egidio (Falset) - 04/11/2011 - 13:14 h
#46
Aquesta vegada estem creant un problema on no hi ha. El personatge den Mauricio esta fet per reflexa l'actitud feixista de un col?lectiu de persones, per cert en contra dels catalans y dels moviments independentistes en general. No ens posem a la mateixa alçada y si us plau feu articles mes seriosos sense posar-se a la mateixa alçada de aquesta gent...
ESPAÑOL...... (ESPAÑA) - 04/11/2011 - 12:41 h
#45
CATALANES AGARRAOSS........
jordi (girona) - 03/11/2011 - 21:14 h
#44
aquesta pagina de cronica.cat cada cop diu mes tonteries. ja he vist moltes noticies vostres que no tenies per on agafarles, pero axo? jajajaj vinga va! si jo vaig esta miran el capitul, es ironia, es el personatge que fa el paper, sou uns exaltadors! axo es critica social dexat anar amb inteligencia, si no ho enteneu... no aneu pas be, encara que vinguen de vosaltres no mestranya gens! Visca catalunya, visca el catala, i fora cronica.cat!
xevi (argentona) - 03/11/2011 - 19:46 h
#43
Esteu penjats!! Si en Mauricio colmenero fa el paper de facha....i el fan com els fachas que diuen això. Aqui se us ha anat una mica eh..........!!!!!!!! Si fa paper de facha, clar que diu això collons!! Precisament es lunica serie bona de telecinco perquè es riu dels espanyolitos. Tipus simpsons amb els americans.
Lola (Lleida) - 03/11/2011 - 09:32 h
#42
Hola , jo com a Catalana, independentista i homosexual, no em molesta gens ni mica el que puguin dir!!!! El que més em preocupa es si guanya el PP les eleccions.....perqué si ara ens va així, no em puc ni imaginar com ens anirà llavors....que deu ens agafi confesats......
Mont (Reus) - 03/11/2011 - 09:10 h
#41
Em sembla molt bé fer el boicot a Telecinco, però els primers que han de sortir a fer les queixes públique, per escrit, amb boicot i com calgui són els nostres polítics no només els que manen sinó tots. Tots ja sabem que si això ho hagués fet una televisió catalana haguessin sortit tots els polítics catalans a demanar disculpes i justificar les paraules. A mi no em sap greu moure'm per la meva llengua, cultura, costums i el que faci falta el que ja no m'agrada és que els nostres polítics en tinguin prou en que només ho fem nosaltres.
Nuria (Sant Pere de Ribes) - 03/11/2011 - 08:31 h
#40
No li donc cap tipus d'importancia. Aquest personatge és la parodia d'un tipus de persona que possiblement existeix a la vida real. Apart, aquesta vegada ha sigut amb els catalans, però la majoria és amb els estrangers i ningú no diu res.
Carmenchu (Lleida) - 03/11/2011 - 05:37 h
#39
totalment d'acord amb Illenca.blogspot.com, aquest diari sempre manipula la informació i treu de context comentaris per fer-los venir be... soc independentista, i m'avergonyeixo de diaris com vosaltres...
Manel (Barcelona) - 03/11/2011 - 00:33 h
#38
Jo ho interpreto com una mofa al estereotip de fatxa espanyol. No hi veig malicia per enlloc.
xavier (Terrassa) - 02/11/2011 - 22:59 h
#37
Però q us passa? qui ha redactat aquesta notícia? les bestieses les diu un personatge bèstia. És la caricatura d'un facha típic. El tio sempre fa comentaris racistes, sexistes i tots els istes del món. Aquí heu fet patinatge artístic. Si aquests són els nostres enemics, podem esatr ben tranquils. Quina pell més fina.
dasdasd (dasdas) - 02/11/2011 - 22:44 h
#36
SOU UNS FLIPATS, és com dir q el Torrente fa apologia al feixisme, quan només fa que enfotre-se'n. a vegades foteu notícies interessants però quan se us envà la bola sembleu intereconomia a la catalana.
oscar (corbera de llobregat) - 02/11/2011 - 21:44 h
#35
us agrada filar molt prim... portem tota la vida rien-nos dels de lepe.. no hi veig on es la malicia...
marieta (barcelona) - 02/11/2011 - 21:29 h
#34
Jo estic totalment en contra de la política que acompanya a la televisió de tele5, des del moment en que va firmar el "manifiesto por la lengua común" i procur no mirar-me res que provengui d'aquest canal. Però he de dir que tenc debilitat per aquesta sèrie en concret. Es ve que molts comentaris del personatge den Mauricio són molt descavellats, però no només amb els catalans, sinó amb els negres, homosexuals, immigrants etc. Però crec que és simplement un personatge de ficció, un actor que fa el seu paper i en aquest cas jo crec que no n'hi ha per tant...!
MIchelle (Castellbisbal) - 02/11/2011 - 21:11 h
#33
Tant que es fiquen amb nosaltres, que és pura enveja la que ens tenen ... i amb el mal que parlen en aquesta sèrie !... Vaia tela ! Fan pena i tot...
Illenca.blogspot.com (Mallorca) - 02/11/2011 - 20:35 h
#32
Crònica.cat ha censurat el meu primer missatge, però si fa no fa, venia a dir que aquest diari està farcit de titulars tendenciosos. Si no voleu ser com el Mundo, la razón i Intereconomía, no manipuleu ni ometeu informació. I sobretot, no censureu els missatges que us demanen una mica de serietat!
mariano (Vic) - 02/11/2011 - 18:43 h
#31
Los españoles son unos desagradecidos con los, Catalanes .Los estan matado el hambre y encema los insultan .Es que son unos hijos de puta.INDEPENDENCIA YA.
Pol (Barcelona) - 02/11/2011 - 18:41 h
#30
Vinga home! no siguem tan susceptibles! La cadena és horrible, però Aída és d'una productora independent, i precisament es burlen d'aquest perfil de fatxes anticatalans, jo ho trobo fins i tot educatiu. Que vegin lo patètic que resulta la gent així. L'humor és humor, i molts dels que es queixen ara segur que són dels que s'omplen la boca dient que es pot fer broma de tot. Ara, que no es toqui Catalunya eh...
sara (barcelona) - 02/11/2011 - 17:31 h
#29
efectivament! cal veure la sèrie i adonar-se'n que està retratant a un fascista. A TV3 he vist infinitat de vegades com es critica a la resta d'espanyols...( sí, sí, la resta). Amb això només s'aconsegueix que encara se'n fiquin més. Una mica més d'humor i "quien se pica ajos come"
Rosa (Barcelona) (Barcelona) - 02/11/2011 - 17:28 h
#28
Amb aixó tens raó Ester, també es fiquen amb els immigrants......Jo crec que el personatge del Colmenero és així, una fatxa acabat i no passa res, no li dono més importància de la que te.
isma_alfa (Alfafara - València) - 02/11/2011 - 17:24 h
#27
Aquest comentari al meu parèixer és en realitat una crítica, una burla a les persones que pensen així, el personatge de Mauricio Colmenero sempre ha representat a la sèrie les persones de ideologia d'extrema dreta per fer-los crítica.
Despertaferro (Girona) - 02/11/2011 - 17:17 h
#26
Ja fa molt de temps que aquest canal pollós el tinc esborrat de la llista de sintonies de TV.
Roger (Girona) - 02/11/2011 - 16:15 h
#25
Com a nacionalista Català, i Independentista us informo que esteu totalment equivocats!!!! a la sèrie Aida, hi ha un personatge que caricaturitza i ridiculitza els feixistes Españols, aquest personatge, Mauricio Colmenero, interpretat per Mariano Peña, un actoràs reconegudament Homosexual, fa comentaris homòfobs, racistes, anti semites....però en clau de humor, i deixant com a ignorant el seu personatge, comparable a Torrente, o molts personatges de programes de casa nostra. No us equivoqueu, per a lluitar contra els veritables feixistes les nostres crítiuqes han de ser encvertades i ben contrastades, sinó podem caure en la demagògia putrefacte d'enterectomia!!!!! Rectifiqueu!!!!!!! Si no quedem com burros, ases....
Liliana (Igualada) - 02/11/2011 - 15:19 h
#24
Creo que los guionistas de telecinco desde que se fue aida, se van por el humor facil , topico y poco elaborado. Hay gente que le encanta ver como maltratan a machupichu o como se burlan de los gays. Que eso sea para crear una super polémica? No creo, en mi caso veia Aida porque me encantaba al principios en donde los guiones estaban muy bien elaborados. Ahora me aburre y veo otros programas.
xavi (Barna) - 02/11/2011 - 15:12 h
#23
Ep heu fotut la pota, crec que lasèrie s'enriu dels fatxes que pensen així. Aida és una gran sèrie amb un guio excel.lent i molts tics esquerranosos. Jo no me la perdo.
VERNEDA (BARCELONA ) - 02/11/2011 - 15:07 h
#22
Y ESO KIEN LO DICE UN MARICON DE MIERDA COMO ES COLMENERO O EL PAPEL K HAGA ,,,SON TODOS UNOS PUTOS IGNORANTES ,,Y CUANTO MAS SALGO DE CATALUÑA MAS ORGULLOSO ESTOI DE SER CATALAN AHORA Y SIEMPRE ,,¡¡¡¡¡¡¡¡VISCA CATALUNYA ¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡ ¡¡¡¡¡¡ VISCA LA TERRA ¡¡¡¡¡¡¡¡¡ ¡¡¡¡FORÇA BARÇA ¡¡¡¡¡
Isaac A. (badalona) - 02/11/2011 - 14:57 h
#21
Vull fer una crida a la cordura! Aquesta noticia em sembla desmesurada...a Tv3 també i fem humor i també ridiculitzem... No hi ha que donar importància ja que esta dintre de un context d'humor. El humor es sa en aquesta serie....No es un humor corrosiu...No veig motiu de noticia
Marta (St Cugat) - 02/11/2011 - 14:45 h
#20
Mauricio es genial. De tant fatxa fa riure i aixó inclou la fòbia als catalans. Si menysprea a qualsevol altre païs o col.lectiu no diem res, però si ens toca a nosaltres, els catalans.....ja no ens fa gràcia. Tenim que saber quan, realment, patim un atac i quan estem "en clau" d'humor. Si no sabem riure de nosaltres mateixos.......anem malament.
tere (madrid) - 02/11/2011 - 14:52 h
#19
Basura de televisió
airgam (barcelona) - 02/11/2011 - 14:31 h
#18
Estic totalment d´acord amb el fet que es el perfil del personatge i que es una caricatura del tipic fatxa ultraconservador i anticatalaniste,fins aqui tot bé,pero la pregunta es: I si en un programa de ficció fet a Catalunya es parles dient "aqui no cridem fills de puta als espanyols...venen sols"...quina repercusio tindria? s´ho agafaria tothom com a un perfil d´un personatge catalá antiespanyol? perque ja sabem que encara que en broma,els hi hagues anat millor amb els portuguesos...llastima no ho van fer.
V. (Premià de Mar) - 02/11/2011 - 14:22 h
#17
Tampoc cal donar la raó a Peces Barba quan deia la mentida aquella que els catalans tenim la pell molt fina (quan en realitat se'ns ha fet crosta). A Telecinco se li haurien de fer molts boicots però no crec que un d'ells sigui per aquest gag en una sèrie d'humor en la que precisament han plasmat una realitat social espanyola com és l'anticatalanisme. No he vist un sol capítol sencer d'Aída però això, aquesta ficció en clau d'humor, no ens fa mal, senyors, ens fa mal la realitat, la política, el mal periodisme i la manipulació en general. No fotem un artícle al crònica.cat per tot, home, que semblarem criatures!
Oriol (Badalona) - 02/11/2011 - 14:18 h
#16
Sota el paraigües de l'humor tot hi cap, no? Encara que sembli una cosa banal, les brometes aquestes calen o reafirmen la idea que la gent té de nosaltres i la que han anat creant durant anys. A mi m'és igual que diguin els fatxes de T5, però posem-nos les piles i marxem-ne d'una vegada!!
Marta (Tarragona ) - 02/11/2011 - 13:54 h
#15
Mira que hi ha gent a Espanya i s'han de ficar sempre amb els catalans, al final ja cansant. Jo em miro Aïda i m'agrada, però hi han comparacions que no fan gents de gràcia. I que pot ser d'humor i tot el que volgueu, però és passant molt, jo crec que al final ens tractant com immigrants i no ho som!
Aranel Isil (Barcelona) - 02/11/2011 - 13:49 h
#14
Vamos a ver, no sakemos las cosas de madre. Yo soy catalana, de barcelona, des de el dia en ke naci. Estoy encontra y me entra una rabia interior cada vez ke en tle 5, tele madid, intereconomia... Dicen alguna burrda sobre mi tierra, mi casa y mi gente. Pero es ke el personaje de Mauricio Colmenero es un tio facha, va con su papel!!! No creo ke esto sea tan grabe como pra sacarlo como noticia y montara un cirio, cuando en estas cadenas de television se dicen cosas mucho peores y no precisamente un personaje de una serie, si no gente ke lo pinsa de verdad. Haber si ponemos cada cosa en su sitio...
sandra (olesa) - 02/11/2011 - 13:46 h
#13
jo crec q és una serie d´humor i q no s´ha de fer gaire cas. El tema tele 5 és una altra cosa. Q es pot esperar d´una cadena de televisió q a qualsevol hora està fent programes " basura ".
Cristina (bcn) - 02/11/2011 - 13:48 h
#12
Feu vergonya, no teniu cap sentit de l'humor. Aquest personatge es així, racista, feixista, homòfob, xenòfob ... i es fica amb tothom. Es boníssim el seu personatge, el Recio de LA QUE SE AVECINA també és així i os recordo que a la vida real es català.
Adrià (Barcelona) - 02/11/2011 - 13:42 h
#11
Jo penso que per una banda, és telecinco no en demaneu més Ara, per altra banda, si fent un personatge que representa a un feixista ultraconservador es fiquen amb els catalans, doncs penso que és treure les coses de context
pere (lleida) - 02/11/2011 - 12:25 h
#10
Sort en tenen que sigui una TV privada la de Telecirco... si fós pública ja serien tots al carrer... això sí, com diu l'Eudald de Barcelona, hi ha temes que no poden ser objecte de broma. I no és la primera vegada que passa a aquesta TV, sembla que la vulguin liar de veritat.
Miquel (Barcelona) - 02/11/2011 - 12:24 h
#9
Aquí heu pixat fora de test, nois.
Oleguer (Bordils) - 02/11/2011 - 12:09 h
#8
Pixeu fora de test. Com ja s' ha dit aquí el personatge que diu això és una caricatura del típic perfil de espanyolista nostàlgic de Franco. Aleshores és ben normal que el personatge faci un comentari com aquest. I és a ells al que estan escarnint i no a nosaltres. Si be és cert que hauríem de fer boicot a Telecinco és per coses com el 'Manifiesto por la lengua' i no per tonteries com aquestes. A veure si aprenem a indignar-nos quan toca.
Clàudia (Barcelona) - 02/11/2011 - 12:12 h
#7
Mira sóc independentista però això és victimisme, eh..el personatge aquest de la sèrie es fot amb els homosexuals, amb els immigrants i amb tot Déu..per què no salteu quan li diu de tot al "machupichu" (com l'anomena ja diu bastant)? Serà que a Polònia o Crackòvia no se n'enriuen de molts espanyols...i a l'APM!Que ho digui vold ir qeu fa gràcia a una gran part d'espanyols, és cert, però hòstia, això ja se sap de fa temps..serà que nosaltres no tenim acudits d'espanyols, bascos i gallecs..
Fieldefet (Imaginaria) - 02/11/2011 - 12:04 h
#6
Penso com la resta, un cop va haver una noticia semblant aqui on els catalans erem criticats per fer broma contra Espanya, y tothom en defensa de l'humor, i que no hi havia malícia i que no havíem de ser tan restrictius. Ara viceversa no ho podem fer. Que anem de autoritaris per la vida??? Jo sóc seguidor d'aquesta serie i aquest personatge es una satira política al neofranquista ignorant de l'actualitat. Si no som capaços d'entendre satires, si no som capaços de transigir en coses com aquestes, que sembla que estiguem a la que salta. Telecinco té moltisims defectes pero no per això s'ha de ser un boig amb la critica perque heu caigut a la demagogia barata, ara esteu més a prop de Intrerecomia per aquesta noticia, que no d'un periodisme seriós català. Algú ho havia de dir!
Núria (Lleida) - 02/11/2011 - 11:36 h
#5
Precisament un comentari així, sortit de la boca d'un personatge fatxa, ranci i curt de gambals, no ens fa cap mal. Més aviat hauríem d'estar contents que a vegades els mateixos espanyols (guionistes) reconeguin que parlar malament dels catalans o de qualsevol altra nació és propi d'imbècils. També crec que la notícia és força desafortunada i alarmista. Si no sabem interpretar la ironia i els pactes de ficció, és millor que apaguem la televisió o tanquem la boca. Visca Catalunya Lliure
Eudald (Barcelona) - 02/11/2011 - 11:31 h
#4
Hi ha temes dels que no es pot fer broma!
sfx (torroella de montgri) - 02/11/2011 - 11:10 h
#3
em sembla molt que aquí heu patinat força !! com diu el pippo, el mauricio interpreta el paper del típic facha espanyolito. però... clar, quan toca els catalans posem el crit el cel. i què hi ha de tots els comentaris racistes i homòfobs que es fan a la sèrie? la patètica imatge que es dona dels inmigrants amb la caracterització que fan del cambrer Osvaldo?? i un munt d'altres coses que transmeten una sèrie de valors rancis a una gran part de la societat espanyola, que a més, s'ho passa teta mirant la sèrie i idolatrant els seus personatjes, amb un humor que es basa en ridiculitzar a l'altre o riure's de les incoherencies que diu un pobre analfabet. penso que cronica.cat hauria de ser més crític amb els mitjans, no només quan critiquen els catalans, perquè sinó doneu a entendre que les altres coses que es diuen en aquest tipus de mitjans ja us van bé, i en aquest cas no hi ha diferencia entre vosaltres i aquesta gent. el que em fa més por pensar és que si es fes aquesta metixa serie en català i en lloc de ridiculitzar els catalans es fes el mateix amb els espanyols, molta gent de catalunya ja firmaria, i això no deixa de ser fachisme català. reflexionem-hi si us plau!!!
pippo (bcn) - 02/11/2011 - 10:10 h
#2
Crec que es veu que no vegeu la serie. En principi el Mauricio fa el paper del tipic fatxa espanyol, anticatala, antisocialista, racista, del reial madrid, etc. En el seu paper tambe fa comentaris pro franquistes i racistes entre d'altres, crec que no ens hem d'alarmar per aixo.
Ester (Barcelona) - 02/11/2011 - 10:14 h
#1
No es res de nou, Telecirco sempre está amb els seus comentaris anticatalanistes i mai pasa res. D'altre banda no m'importa que en aquesta serie, o series d'aquest estil es pugui fer un "conya" amb els catalans, cuan porten tota la serie que si machupichu i aquests tipus de tópics i no ha pasat res.


Comentaris

El seu nom*
Població*
El seu comentari*
Codi*
Resultat operació: 13 + 19
Quan hagi enviat el seu comentari, serà publicat si compleix les nostres condicions. Moltes gràcies

Més llegides
Més comentada

Generalitat de Catalunya Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació Secretaria de Mitjans de Comunicació