Butlletí de titulars per correu electrònic Enviar
Dijous 17.05.2012 | 12:12

La Universitat de Harvard avala la independència de Catalunya

Un article publicat a la revista de la Harvard Kennedy School, referent en l'àmbit de les ciències polítiques, avala la independència de les nacions petites com ara Catalunya o Gal·les.

T'agrada aquest article? 
La Universitat de Harvard avala la independència de Catalunya
08.06.2011 - 12:05 - Països Catalans

L’article assegura que “en l’entorn de globalització i redundes barreres comercials, els estats petits tenen molts més avantatges que els grans, per la seva obertura comercial, la seva cohesió social i la seva adaptabilitat”. El text afirma que “les economies petites estan millor posicionades per a beneficiar-se de l’expansió del comerç i són més hàbils per respondre a les condicions canviants”.

Pel que fa a la cohesió social, l’article exposa que “les nacions petites són més homogènies socialment, més equitatives, més fàcils de gestionar, i per tant millor governades”.

La informació per a l’elaboració de l’article ha estat facilitada pel Col·lectiu Emma, que és felicita pel fet que “una altra font no-catalana doni altres avantatges, des del punt de vista econòmic, més enllà de l’espoli fiscal”.

Més informació:

Un 39% de catalans votaria sí a la independència, segons un estudi d'El Periódico

La Catalunya independent seria un dels 10 països més rics d'Europa

Enllaç permanent:
 
Enllaços recomanats:

Comenten

MARC (BCN) - 12/09/2011 - 23:13 h
#30
Només diré que ser CATALÀ ja és una raó per viure! També dir que com estudiant d'Esade vull defensar-la dient el següent: "començant pel decà i acabant per l'alumnat, creieu-me hi ha molta més catalanitat de la que podeu arribar a pensar!" Espero algun dia poder dir als meus fills que Espanya, aquell país germà, va ser l'obstacle de centenars d'anys! Visca Catalunya LLIURE! PD: no val la pena contestar els comentaris d'aquests ignorants! RESPECTE I ET RESPECTARAN!
Francat (Girona) - 28/08/2011 - 19:06 h
#29
"Ojala siguem independents ven aviat, encara que sigui per tindre mes calitat de vida i no sentir-nos sistematicament humillats i espoliats. es lo millor que li pot passar a catalunya i de pas a espanya . Sòc català ,català i amic de Espanya" TANT DE BO siguem independents BEN aviat, encara que sigui per tindre MÉS QUALITAT de vida i no sentir-nos sistemÀticament HUMILIATS i espoliats. És EL millor que li pot passar a Catalunya i de PASSADA a Espanya. Sóc català, català i amic d'Espanya. Perdó per les correccions però ho he vist imperatiu. Em podeu corretgir a mi també. D'altra banda, i malauradament, la nostra Espanya resta malalta segrestada per feixistes, jacobins i botiflers, així doncs jo no em considero amic d'aquesta Espanya; s'ha demostrat que una altra Espanya no és possible, diferent a la què vol la carronya jacobina anticatalana instal·lada a Madrid i a les nostres terres.
catacrac (tarragona) - 18/06/2011 - 20:31 h
#28
Ojala siguem independents ven aviat, encara que sigui per tindre mes calitat de vida i no sentir-nos sistematicament humillats i espoliats. es lo millor que li pot passar a catalunya i de pas a espanya . Sòc català ,català i amic de Espanya.
Enric (Igualada) - 13/06/2011 - 12:09 h
#27
@MaGa: completament d'acord amb tú. Jo també vaig ser nacionalista però quan mires la història d'Europa veus a on ha portat el nacionalismes i que fora de buscar sempre la diferencia i l'enfrontament amb els altres, no té un veritable rerafons ideologic. Com va dir Eisntein: " El nacionalisme es una malaltia infantil. Es el xarampió de la humanitat".
MaGa (Barcelona, Espanya, Europa) - 13/06/2011 - 04:28 h
#26
El nacionalisme fa el ricículo cada vegada més. Jo he passat de ser-ho a no ser-ho. M'he adonat de la infantil d'aquesta ideologia. El poble unit és molt més poderós. Catalunya, Espanya, Europa, tots units molt millor que separats. No més nacionalismes. Visca el poble unit!
Kirk Douglas (L'Hospitalet de Llobregat) - 09/06/2011 - 11:22 h
#25
gent com el Xavier o en Roberto són els motius pels quals ens volem independentitzar, tal com raja
Núria (l'Hospitalet ) - 09/06/2011 - 09:36 h
#24
L'espoli fiscal no només ens empobreix, sino que desmotiva, fa que ningú tingui clar perquè treballa, innova o lluita. Catalunya va cap a la decadència, per no dir a la deriva, dins Españistán (perdoneu però el nom li escau perfectament). La catalanitat és altament rendible, alguns exemples: Barcelona 92, el Barça, 10J, la defensa de la llengua... La cohesió catalana, el sentit de país, l'objectiu comú i la mida ideal pel que fa a les exigències de l'economia global, farà que l'Estat Català sigui pròsper i capdavanter, més enllà de l'espoli fiscal. No ens deixaran, per això ens ho hem de pendre, lliurement, exercint de catalans, els agradi o no. El 9 de Juliol ens toca sortir al carrer novament, no ho oblidem! Visca Catalunya Lliure!
Roberto (BCN) - 09/06/2011 - 00:10 h
#23
@Sastreta: t'ho explicaré facil perque ho entenguis: ESADE es una escola de negocis qualificada varies vegades pel Wall Street Journal com la millor del mon. L'article que encapçala aquesta pagina (convenientment adulterat) ha sortit a la revista dels estudiants. No se tú, però jo tinc clar quina de les dues opinions m'inspira més credibilitat...... Comentaris com el teu i altres en la mateixa linia, son la prova de com d'atrevida pot ser la ignorancia i amb quina facilitat es pot manipular un colectiu fanàtic i de baix nivell cultural
guillem (bcn) - 08/06/2011 - 22:41 h
#22
Xavier, senzillament ets un cretí, per que collons entres aqui?
Pep (bcn) - 08/06/2011 - 17:33 h
#21
Que ens envaeixi Andorra i podrem gaudi d'un estat català i en català!
sastreta (bcn) - 08/06/2011 - 17:35 h
#20
ESADE no està d'acord amb la independència és obvi, nomès cal mirar el tipus de personal que hi va
xaxot (Barcelona) - 08/06/2011 - 16:55 h
#19
3r INTENT D'ENVIAR AQUEST MISSATGE (el 1r ha estat fa 6hores i el 2n fa 4h) ...................................................................................................................................................................................... Eudald, com he deixat entendre abans, m'he llegit tot l'article, i copio allà on es cita en sala martín: ?as time goes by, the desirability of having smaller nations increases. And the economists who say so are not (I repeat, NOT) some crazy Catalan nationalists?. si tu et llegeixes l'article (que suposo que ho has fet) i el context on es troba aquesta citació, veuràs que l'autor (nacionalista gal·lès) no parla del nacionalisme català, i que aquesta cita a en sala martín només fa referència al creixement del sentiment nacionalista de les nacions petites. ara contesta'm tu... de veritat penses que el títol de la notícia d'aquest web és encertat? jo crec que no. i pel que fa a harvard... uau, sembla que et sàpigues la lliçó de memòria... punt i apart. i com també ja he dit (però sembla que aquí hi ha gent que només es queda amb el que li interessa), és obvi que catalunya entra dins de la categoria de nació petita.
jcash (Barcelona) - 08/06/2011 - 16:26 h
#18
Una font no-catalana, però proindependentista de estats com Gales, no ens oblidem. De fet, va ser membre del parlament per un partit independentista gales. A més a més, l'autor és alumne de Harvard que escriu un article a la revista de l'alumnat, així que ja em direu l'índex de rellevancia on està... però vaja, demanar rigor en la informació a Crònica.cat sembla que es demanar massa.
Jordi (Reus) - 08/06/2011 - 15:05 h
#17
Gent com aquest "Xavier" són dels que surten a passejar pel barri a veure la seva penya garrula i es pensen que tot el país és així. Ni tan sols és conscient que la independència el beneficia. Lo que té collons és que quan siguem independents aquest garrulo gaudirà de tots els avantatges pels que hem lluitat la resta. Cap a la meseta xarnega l'enviaria jo a aquest immigrant inadaptat i un cop a l'any ja l'enviarem un helicòpter humanitari a que li llenci sacs d'arròs.
Damia (Barcelona) - 08/06/2011 - 14:36 h
#16
Es la mateixa universitat on hi van assassins com l'aznar a fer-hi les seves "conferencies"??
jordi (Barcelona) - 08/06/2011 - 13:50 h
#15
xavier... pues estaría bien que esas 4/5 partes demostraran su españolidad el 12 de octubre.... cosa la cual es obvia que no es así pues el 12 de octubre solo hay una reunión de paletos en Montjuic y poco mas (Te aconsejo que salgas el 11 de setiembre para darte cuenta de lo que se respira)... pero bien, tu discurso simiesco ya no nos afecta... si nos consideraramos tan españoles no tendriamos un govern claramente con casi mayoria nacionalista... eso os jode tanto.... sigue con tu ciudadanos y tus historias que jamás verás en el poder en Catalunya jeje... con eso me conformo...
joan (barcelona) - 08/06/2011 - 13:45 h
#14
srs. la independencia es un fet, tansols es cuestio de temps cuan el cavall no pot tirar mes del carro, s'ha d'alleugerir la carrega, i aixo es el que passara, perque europa es molt exigent deixeu parlar a la incoerencia, que qui riu ultim riu millor!! VISCA CATALUNYA!!!!!
Marc Sabatés (Signes 83870 França) - 08/06/2011 - 12:33 h
#13
CATALUNYA SOM UNA NACIO ! ! ! !
Tomppa (Sabadell) - 08/06/2011 - 11:20 h
#12
Ahir vaig llegir que sou mitjana a Finlandia és avui dia 3040?/mes ... sindicats estan lluiten que sou mínim seria 1800?/mes ( ara més pobres sembla que guanya al voltant d'1600?/mes ). Fins i tot a feines sense educació es guanya més que 3000?/mes quan es una feina que necessita força, encara si amb immigració han començat a baixar els sous de la gent ( per això empreses volen immigració per mantenir sous a mínim! ) i per això està pujant els partits anti-immigració ...
Eudald (Barcelona) - 08/06/2011 - 11:20 h
#11
Xaxot, tu ets curtet o què? Llegeix l'article, i veuràs que hi han declaracions fins i tot d'en Sala i Martín que parla dels nacionalistes catalans. A més, Catalunya no és una nació petita? Doncs ja està. Em sembla que tampoc no hi entens gaire d'universitats, veig. Què et penses, que Harvard és el cole del barri o q? És la universitat més important del món, gamarús.
Helena (Sant Cugat del Vallès) - 08/06/2011 - 11:14 h
#10
A algú més li sembla que el número 3 és el Manolo del Xavier Grasset? Què li fa tanta gràcia? Si no és que es veu com un dolent d'opereta, aquells que perden el temps fent rialles malèvoles... Doctor Maligno, per dir-ne un. Segur que mentre tecleja amb l'altra mà acarona un gat. I per què diantre li contesteu? Que no reconeixeu un trol quan el veieu? Us penseu que el podeu fer reflexionar?? Mare meva...
xaxot (Barcelona) - 08/06/2011 - 11:10 h
#9
patètic. 1. patètic l'article. no el de harvard, sinó el vostre. els altres que heu comentat, us l'heu llegit? en primer lloc, d'acord que en general parla dels estats petits, però en cap moment l'autor esmenta catalunya a títol personal. en segon lloc, l'article no és un document oficial aprovat pel rectorat (o com s'anomeni el seu òrgan més suprem), sinó que és un article publicat a la revista d'estudiants ("student journal"). en resum, que el títol de la vostra notícia, "La Universitat de Harvard avala la independència de Catalunya", no s'escau gens ni mica amb la realitat. estic a favor de la independència però no d'aquest tipus de periodisme. 2. patètic el comentari #3. però no em redundaré amb rèpliques perquè ja ho han fet altres persones, com per exemple, els tres comentaris posteriors al seu.
Jaume (Badalona) - 08/06/2011 - 10:57 h
#8
I ESADE tret de la màniga també... on hi ha estudis d' ESADE que diguin el que diu aquest indocumentat. L' únic estudi d' ESADE que conec és un que diu que el 45% dels catalans votarien si a la independència que va presentar un Sociòleg bastant important. Saps que és un sociòleg tu?
Marc. (Mollet) - 08/06/2011 - 10:45 h
#7
A qui procedeixi: Analfabets...? Parlem dues llengües, en dominem, com a minim, una mes; cosa que no es pot dir de molts territoris del estat espanyol. A més a més, encara a la escanyamenta a la que estem sotmesos, som els unics que estem retallant costos mentre d´altres no mouen un dit per fer-ho. Aixó si! quan hagi passat tot serem els que més haurem retallat, els que mes haurem estalviat, peró serem els que menys ens reconeixeran l´esforç! Com sempre! Per cert, jo també opto perquè ens envaeixi Andorra!!!!
Albert (Barcelona) - 08/06/2011 - 10:44 h
#6
Per al 3, crec company que aquí l'únic que viu en la més profunda ignorància ets tu, t'ho dic amb el cor a la ma. Mira: Esade representa precisament els interesos de l'unionisme, de fet representa a l'únic col·lectiu, que juntament amb el teu (els patriotics inadaptats) que defensen la unitat. Segon: 4/5 parts? l'última enquesta diu 1/3 sí, 1/3 no, això, equival a 1/2 i finalment, cambridge? tret de la màniga, però per si de cas és cert, hardvare és la #1, més que cambridge... Per cert, ves-hi pensant en que faràs quan això succeeixi, marxaras de barcelona? seras estranger amb passaport català?
Josep (Barcelona) - 08/06/2011 - 10:49 h
#5
Vols dir que al Registre Civil no es van equivocar i et van posar Xavier enlloc de Javier?
Jack (Sant Boi de Ll.) - 08/06/2011 - 10:38 h
#4
Està clar que el Xavier ha fet una enquesta a tot Catalunya i té dades contrastades. Yo he llegit molt sobre el tema i dubto molt de la teva suposada "cultura". Sense un referèndum mai ho podrem saber (a mi m'agradaria acabar amb el tema malgrat sortís quedar-se dins Espanya), el sol fet de que la constitució actual no ens el permeti fer, fa que mai acabin les qüestions independentistes, ja que mai s'ha pogut escollir lliurement que volem ser. Salutacions
xavier (Barcelona) - 08/06/2011 - 10:13 h
#3
hahahahaha ESADE dice que no es factible la independencia, cambridge tambien, 4/5 partes de toda catalunya tambien...pero vosotros...anlfabetos no os enterais de nada. Enfin, seguid diciendo pamplinadas de indepetonterias que no la tendreis JAMÁS!!!
Nosferatu (Principat de Valàquia) - 08/06/2011 - 09:46 h
#2
Fantàstic, a veure quan ens envaeix Andorra i som plenament independents!
independència JA (Figueres) - 08/06/2011 - 09:32 h
#1
motl bé, Hardvard ha dit unes trivialitats que fa temps que defensem els independentistes i que ens les neguen amb argumetns absurds. A veure si ara que ho diu Hardvard es pren més serioasment! I a veure si ens posem d'acord a Catalunya per plantar-nos d'una vegada!


Comentaris

El seu nom*
Població*
El seu comentari*
Codi*
Resultat operació: 6 + 5
Quan hagi enviat el seu comentari, serà publicat si compleix les nostres condicions. Moltes gràcies

Més llegides
Més comentada

Generalitat de Catalunya Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació Secretaria de Mitjans de Comunicació