Butlletí de titulars per correu electrònic Enviar
Divendres 03.09.2010 | 17:04
No tothom va amb 'La Roja'

Els resultats de les enquestes que s'han fet a TV3 i a l'emissora RAC1 mostren que són molts els catalans que no volen que Espanya guanyi el Mundial i que diumenge animaran la selecció holandesa.

No tothom va amb 'La Roja'
08.07.2010 - 17:09 - Països Catalans

Són molts els catalans que diumenge animaran a Holanda en el partitat que disputarà contra Espanya per saber qui guanya el Mundial. Aquesta és la lectura que se'n pot fer dels resultats finals de les enquestes que programes informatius de grans audiències estan realitzant aquest matí a la població catalana.

En televisió, al programa “Els Matins de TV3” es preguntava: “Voleu que la selecció espanyola guanyi el Mundial?”. La resposta més repetida ha estat el “no”, opció que ha escollit més del 55% de les persones que han votat. A més de votar, també es pot deixar per escrit els arguments que porten a votar una opció, o l'altre. La majoria de comentaris fan referència a que "per culpa" d'Espanya, la selecció catalana no pot participar al Mundial. 

El programa de Josep Cuní no ha estat, però, l'únic que plantejava aquesta qüestió a la seva audiència. Jordi Basté, des de “El Mon a RAC1” feia la mateixa pregunta. I en aquest cas, la contundència de l'audiència de l'emissora del Grup Godó ha estat encara més contundent: el 79% dels oients han votat que “No”, i tan sols el 21%, que sí. L'enquesta a RAC1 ja s'ha tancat, però la de TV3 continua oberta a la web del programa.

Tant un programa com l'altre són espais de gran audiència a Catalunya. “Els matins de TV3” és el programa líder d'aquesta franja horària a Catalunya. I “El Món a RAC1” és el segon espai radiofònic més escoltat del país, amb més de 386.000 oients diaris.

Més informació:

Aldarulls a Barcelona pel pas de la selecció espanyola a la final del Mundial de Sudàfrica

EDITORIAL:  'La Roja' vol dir 'Espanya'

S'esgota la samarreta de la selecció alemanya de futbol a Barcelona

Més informació a twit.cat: #abajolaroja #esp #worldcup #ger #ned

 




 

Comenten

algu (baix llobregat) - 12/07/2010 - 03:49 h
(38)
si senyor joan sense mes, i em guanyat jeje, espero que aixi ens respectin mes alguns, apart d'aixo i parlant ara de politica la independencia es una cosa, que avui en dia amb els politics que tenim a mi no em motiva gents. La majoria de les seves accions no estan a la altura del poble, mil temes per millorar, formas que canviar i nomes es preocuparan per consolidar el seus ingresos, es mes aviat una mafia, que juga desde fa masa amb el sentiments de catalunya, es tot plegat desesperant. Com pot ser que el sr. montilla , per exemple, cobri particament el doble mes el president del govern?
djsahjkda (fffff) - 10/07/2010 - 22:56 h
(37)
a mi també em fa moltíssima ràbia que diguin ''todos con la roja'' no, parquè ja et dic jo que la majoria de catalans, que volem que catalunya sigui independent no hi anem, que els aspanyols l'apollin molt bé. També em fa fotre molt que hi hagi gent que estigui aki a catalunya diguen que catalunya fot mania, jo ja els i dic anquestos aspanyols que marxin, ke vagin a Madrid, Huesca, ... Si guanye la selecció espanyola, me serà iual, me serà com si no hagues passat re, tot i que a la tele em fa fotre molt que nomes veus que futbol, banderes d'aspanya, no ho puc soportar tot això!!!!!!!!!!!! VISCA CATALUNYA!!
mdomcut (Lleida) - 10/07/2010 - 01:57 h
(36)
I per enèsima vegada alguns que haveu escrit desprès del meu comentari esteu sucumbint als poders de la política. Us ficaré un clar exemple per reflexonar de que la gent ha de separar la política de l'esport. Ara que fa poc temps que s'escoltava als mitjans de comunicació catalans el tema de que el Barça havia acordat amb Uzbekistan fer un partit amistós amb un combinat nacional d'aquest país. Vosaltres creieu que els jugadors que formaran aquest equip nacional estan tots a favor del maltractament que sofreixen els infants en aquest país que ja els fan treballar des de petits per culpa de la política d'aquest? Perquè hi hagi un conjunt de persones que estiguin practicant aquest tipus de política no vol dir que estiguin tots a favor, així que definitivament, l'esport no demostra la idea política d'un país en qüestió. Us fico aquest exemple com us podria anomenar el cas d'algunes regions de Camerun que també sofreixen aquest tipus de política. Vosaltres creieu que l'Eto'o està a favor d'aquesta política quan vesteix els colors del seu país quan actualment forma part d'algunes ONG que defensen els drets dels infants? -PD(JOAN): T'estàs contradient. No dius que ets tan català? Doncs com es que et fiques a la mateixa altura que els espanyols? Perquè uns vulguin la teva derrota tu també has de voler la seva? Si tot el món funciones així les coses anirien molt malament. Si ells volen la nostra derrota no tindré aquest recel contra ells, els catalans podem considerar-nos superiors si no entrem en aquest joc. -PD(jordi): aquests càntics que dius jo mai els cantaré. Que els cantin algunes persones no vol dir que tothom ho faci. Per exemple quan alguns canten al Camp Nou: ese portugués, hijo... es, no tothom ho esta cantant, només ho fan algun sectors i crec que es una falta de respecte total perquè a nosaltres el que facin els altres tan se'ns hauria de fer. I per part dels jugadors catalans de la selecció espanyola, jo no els hi he vist cantar mai algun càntic d'aquests i un clar exemple de que els jugadors catalans no senten la selecció espanyola com la seva va ser a la celebració a Madrid de l'Eurocopa 2008. Algú del públic va llençar a la part de l'escenari on es trobaven en Xavi i en Puyol una bandera d'Espanya i se la van quedar mirant amb indiferència sense que cap dels dos la volgués agafar, fins que va venir un altre jugador i la va començar a onejar. Per cert no sé si ho dius amb ironia el que els jugadors estan obligats per llei a assisir a la selecció espanyola, perquè jo mai he sentit a parlar de cap llei que obligués a fer això. Si que estàs enterat no de les lleis de la Constitució d'Espanya, un fet que no t'hauria d'importar gens des del teu punt de vista que ens has demostrat? -PD(Anna): Estic d'acord amb tu que si afirmes que ets català no pots ser espanyol, però sòls si estàs parlant a nivell polític, ja que com bé dius Espanya imposa políticament parlant.
joan (andorra) - 09/07/2010 - 22:40 h
(35)
Els nazi-onalistes espanyols van amb espanya, i els internacionalistes un dia anem amb Suïssa, un altre amb Hondures, un altre amb Xile, un altre amb Holanda....; per això som internacionalistes i no-nacionalistes
putaespanya (valència) - 09/07/2010 - 22:37 h
(34)
Ome, quan dius "tots amb la Roja", a qui et refereixes?,perquè jo no animaré la selecció espanyola, això significa que no sóc ningú? Si els qui animen espanya són "tots" significa que els qui no l´animem no som ningú, no som humans. Nazi, que ets una nazi.
ROSA (MATARÓ) - 09/07/2010 - 17:38 h
(33)
Mireu, perquè negar-ho, una miqueta d'enveja si que tinc.Envejo la gent que té la sort de poder de gaudir d'un país i una selecció, també envejo la gent que diu que pot separar España del futbol i que no és el mateix, que pot veure com desde el lloc on diuen que se separa el fútbol de la política omplen les portades amb España arrasa Catalunya.El pitjor de tot és que si nó ens anem serà veritat. Que voleu que os digui..Els envejo com envejo els creients a l'hora de morir i els animals perquè no saben que ho hauran de fer.
ome (mi casa) - 09/07/2010 - 16:32 h
(32)
Cuanta envidia veo por aqui, seguro que todo lo que dice la TV3 y la RAC1 esta manipulado, por suerte hay gente que apoya a la seleccion de su pais, y lo dice uno de Terrassa yo soy catalan pero pertenezco a España! Todos con la Roja!
Anna (Barcelona) - 09/07/2010 - 13:55 h
(31)
Els futbolístes han de jugar a fútbol i fer-ho tan be com qualsevol professional. Ells no tenen més responsabilitat que aquesta. Tothom que se sent magnànim i tolerant i flexible i "tan espanyol com català " i tot això, que tingui clar que si és espanyol s'ha d'oblidar de ser català: no perquè Catalunya ho proposi sinó perquè Espanya ho imposa. On son les seleccions catalanes? A Gran Bretanya fa temps que tenen clar el que és la convivencia. A Espanya els hi va l'apisonadora. Desperteu d'un cop, prou d'autoengany! Nota: només ens faltava Cruzcampo. Deu ser la cervesa dels membres del TC.
jordi--estic dacord amb tu Rosa (bcn) - 09/07/2010 - 09:52 h
(30)
El dia que Espanya no impedeixi a Catalunya tenir la seva selecció potser em serà igual que guanyi la roja, mentrestant veig aquesta seleccio´com com una imposició més.
jordi (bcn) - 09/07/2010 - 09:48 h
(29)
Azumbague (Barna) - 08/07/2010 - 20:15 h et recordo que la seleccio española porta un escut al pit en representacio d'un estat POLITIC que s'anomena reino de españa. et recordo que els cantics i proclames que fan son del tipus "soy español", et recordo que a la llotja hi havia la reina. a mes, vas amb una seleccio que no deixa que la teva, pugues estar ara mateix jugant aquesta final amb els mateixos jugadors. i per ultim la medalla o la copa quedara per sempre para el reino de españa, ni una paraula sobre catalunya. si vols aixo ets ven lliure. jo diumenge fare com si sentis ploure, aquesta seleccio no em representa. A m'en oblidada els jugadors son obligats per llei a assistir a la seleccio española, aixi que no si poden negar.
JOAN (Alfarràs) - 09/07/2010 - 00:11 h
(28)
Tots aquest catalans que dieu que voleu que guanyi espanya perque hi ha molts jugadors del barça mentiu , si no hi hagues cap ni un qui voldriau que guanyes???? sigueu sincers i reconexeu que sou mes espanyols que altra cosa i ja esta. Jo mentres catalunya no sigui independent sempre desitjare la derrota d'espanya , de la mateixa manera que ells desitjen la derrota de catalunya , o amb qui penseu que van els espanyols quan juga catalunya amb brasil?
mdomcut (Lleida) - 08/07/2010 - 23:44 h
(27)
Totalment d'acord amb el comentari del Joan. Primer dir que com he llegit en comentaris anteriors, la "roja" no es la que prohibeix la participació de la selecció catalana a diversos esdeveniments esportius a nivell internacional, la culpable és la política d'Espanya, llavros no hi ha dret que alguns catalans anem en contra d'aquesta. No s'hauria d'unir mai la política amb l'esport, és una de les pitjors coses que passen actualment al nostre país a nivell esportiu i hi estic totalment en contra. També crec que la gent que mostra un sentiment advers contra la selecció espanyola (els que estan en contra i volen el pitjor per aquesta, no els que tant se'ls hi en fa) i són del barça, s'estan contradient, perquè si de veritat fossin culers voldrien el millor pels jugadors de l'equip que porten al cor i per la selecció on juguen la majoria dels components d'aquest, malgrat sigui la selecció espanyola.
Astruch (Gi) - 08/07/2010 - 23:41 h
(26)
Fresno, in memoriam Visca la taronja mecànica
Aaron (Barcelona) - 08/07/2010 - 23:27 h
(25)
Vamos aber para empezar: Que tiene que ver la politca con el futbol?. son cosas muy diferentes, pero gente como algunos independentistas o fachas lo lleban mas alla de un deporte. Penoso por su parte. Tema politico: Siempre me pongo enfermo que si cataluña no es españa que si esto que si lo otro, para vuestra informacion ni cataluña podria dependerse sola, al igual que españa por eso se necesitan mutuamente. Segundo, los que dicen que los españoles somos extranjeros en cataluña, entonces en ese caso iros vosotros tambien por que no teneis papeles, si no buena prueba de ello es el DNI, que pone en apartado nacionalidad? Española!!!!!!! y ya esta las cosas son asi, unos y otros tocara convivir con ello y si no sois capacez, dejar al resto del mundo tranquilo.
IOLANDA (BARCELONA) - 08/07/2010 - 22:51 h
(24)
Jo soc de la HISPANO-BARÇA...^^
Juan (Barcelona) - 08/07/2010 - 20:50 h
(23)
Lo importante de esta situación es que los que sentimos España estamos gozando y los que no la sienten están tragando mucha kina. Estos últimos se lo merecen por sus malos y desacertados sentimientos. ¡Aupa la Roja, la seleccion, la de todos, la española¡
juli (mataro ) - 08/07/2010 - 20:32 h
(22)
per mo0lt bon joc que facin els jugadors catalans amb la roja només confirma que la selecció catalana seria una selecció seriosa. Però si la roja nega la meva selecció: jo diumenge mes holandés que mai
Azumbague (Barna) - 08/07/2010 - 20:15 h
(21)
Estic d'acord am en joan, la gent que barreja politica i de futbol demostra que no te ni idea. Jo soc catala, pero com que no pot participa catalunya apoyo aquests jugadors perque su mareixen. Si espanya guanya el mundial, guanyara amb tots els gols marcats pels jugadors del barça, demostrara que el planter del barça és el de més nivell internacionalment, i a mes a mes, presentant un eix de l'equip catala, per tant, perque la gent vol que aquests catalans perdin i no puguin asolir l'exit? Dir que perdi espanya es de HIPOCRITES!!
Maria (Barcelona) - 08/07/2010 - 18:50 h
(20)
M'agraden aquest noiets, s'ho mereixen, tant de bo se li pegués una mica d'humilitat algún líder polític de CDC...
Toñi (Cornella) - 08/07/2010 - 18:36 h
(19)
PANTALLAS GIGANTES EN TODA CATALUÑA ¡¡ARRIBA ESPAÑA!! GANAREMOS!!
Clara (Barcelona) - 08/07/2010 - 18:22 h
(18)
La selecció com la vida real, sense els catalans res de res. ||*||
jordi (bcn) - 08/07/2010 - 18:16 h
(17)
Joan (Girona ) - 08/07/2010 - 13:40 h crec que tens una petit confusio. la seleccio español tambe representa un pais, el regne d'españa, i per tant es un tema politic tambe. si ti fixes porta un escut al pit que casualment conincideix amb el de l'estat politic anomenat españa.
Francisco José (Hospitalet) - 08/07/2010 - 18:09 h
(16)
Voy a poder vivirlo, 73 años esperando este momento, el domingo ¡¡¡¡¡QUE VIVA ESPAÑA!!!!!
mercé (DEN HELDER, HOLLAND) - 08/07/2010 - 17:46 h
(15)
JE JE JE ...PER MI TRANQUISSSS YO ESTIC EN HOLANDA TOTALMENTTTT, EN FASTDIA QUE EL NENS DE EL BARÇA JUGIN LA FINAL !!
Rosa (Mataró) - 08/07/2010 - 17:43 h
(14)
El dia que Espanya no impedeixi a Catalunya tenir la seva selecció potser em serà igual que guanyi la roja, mentrestant veig aquesta seleccio´com com una imposició més.
Andreu (Alacant) - 08/07/2010 - 17:26 h
(13)
Em fa molta pena no tenir una selecció pròpia, vore a Pujol, Xavi, Capdevila, Albelda, Piqué, busquets tan emocionats amb la "roja", no us podeu imaginar quina impotència........quins venuts, tota la vida admirant-los i ara què???
Joan (Barcelona) - 08/07/2010 - 17:20 h
(12)
Deixeu que els nacionalistes espanyols gaudeixen de la seva selecció..
carles mart (pineda de mar) - 08/07/2010 - 17:04 h
(11)
jo vaig amb holanda,per que ja vegeu com ens tratan els espanyols,esportivament em dona absolutament igual,la meva seleccio no juga,si guanyes espanya em semblaria com si hagues guanyat frança,italia,brasil o qualsevol altre. pel que fa els jugadors catalans,son ells que han volgut anar. qui saps si algun d´ells no es sent espanyol,pero ve per tenir un altre titol.
Joel (Tortosa) - 08/07/2010 - 16:41 h
(10)
Sóc català i catalanista; espanyol i federalista, així que: ¡¡VISCA ESPAÑA!! 
ram (bcn) - 08/07/2010 - 15:36 h
(9)
Lluis estic completament d'acord amb tu. A més crec que tots aquests que van amb españa, molts, ni tant sols son españols. quins collons...
J.Choy (Barcelona) - 08/07/2010 - 15:19 h
(8)
Ojalá el fútbol y toda su grandeza de negocio se fueran a la más profunda ruina, eso no es ni deporte ni nada es solo fanatismo, negocio y la estupidez que hace que estando en el 2010 aun seamos tan primitivos como para que haya gente que gane millones de euros para meterselos por la nariz mientras mucha otra se muere de hambre. Ya me gustaria a mi ver un oro en gimnasia olimpica la proxima vez, eso es el deporte en estado puro.
Rosa Maria (Barcelona) - 08/07/2010 - 14:34 h
(7)
La meva selecci? ?s la selecci? catalana! Deixeu-la competir a nivell internacional!!! Hi ha molts catalans que no van a favor d?Espanya, per? si ?s cert que ahir els carrers a l?hora del partit estaven un p?l buits...
Carles (Badamona) - 08/07/2010 - 14:24 h
(6)
El problema es que el nacionalisme espanyol fa fútbol-política , i per ells quan guanya Espanya es com si fos una victòria de l'Espanya del PSOE/PP, i surten tots a celebrar-ho.
Lluis (Montcada I Reixac) - 08/07/2010 - 14:16 h
(5)
Jose Antonio tienes una encuesta o algun dato cientifico que demuestre lo que dices? Igual de nacionalista es quien quiere que gane un equipo, como quien quiere que pierda, a ver si os meteis esto en la cabeza de una vez. Por otra parte Nazionalista es el que no acepta que haya gente con una vision contraria a la suya y por ende diga que no es normal. Lo que no es normal para ti, es perfectamente normal para mi, y no por eso son un nazi. Seguramente tu te acercas mas a esa definicion. I formar un equip amb jugadors amb "nacionalitat" exclusivament d'un estat no es fer politica? Prou de demagogia, els mundials i les eurocopes SON politica.
Martí (Figueres) - 08/07/2010 - 14:20 h
(4)
A mi m?agrada veure jugar aquest equip?s!!! Sembla el Bar?a! Per? una de les coses que m?s m?agrada ?s com els catalans tamb? seguim ?la roja? i ens agrada que guanyi, encara que molts no ho acceptin, la realitat ?s aquesta. Fem que ?la Roja? acabi esdevenint el s?mbol de l?Espanya plural i plurinacional.
Jose Antonio (Hospitalet) - 08/07/2010 - 14:00 h
(3)
La gran mayoría de catalanes desean que ganes España, como es lógico y normal. Lo que no entiendo es esta postura nazionalista.
Dolors (Barcelona) - 08/07/2010 - 14:00 h
(2)
Jo tampoc vaig amb La Roja! Força Holanda!!
Joan (Girona ) - 08/07/2010 - 13:40 h
(1)
El que li passa a molta gent és que barreja política amb fútbol. Jo sóc català i m'agrada que la selecció espanyola guanyi. M'agrada perquè disfruto veient com juga i perquè hi han jugadors del barça.

Comentaris

El seu nom*
Població*
El seu comentari*
Codi*
Quan hagi enviat el seu comentari, serà publicat si compleix les nostres condicions. Moltes gràcies
Turbulències al si del PSC
Aquest estiu ha sigut més animat que de costum pel que fa al...
Més llegides
Més enviada
Més comentada
Generalitat de Catalunya Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació Secretaria de Mitjans de Comunicació Empresa adherida al codi ètic de Confiança Online