Butlletí de titulars per correu electrònic Enviar
Dilluns 21.05.2012 | 12:24

Nou diputats del Parlament britànic presenten una moció de suport a la independència de Catalunya

Són membres de l'Scottish Nactional Party i el Plaid Cymru, partits d'Escòcia i Gal·les. El text defensa que 'Catalunya és una nació' i que 'la majoria de catalans estan a favor de la independència'.

T'agrada aquest article? 
Nou diputats del Parlament britànic presenten una moció de suport a la independència de Catalunya
23.07.2010 - 12:05 - Europa

El suport a la independència de Catalunya arriba des de diferents punts del continent europeu. Aquesta vegada és des del Parlament Britànic, on nou diputats han presentat una moció a la cambra a favor d'un referèndum per la independència de Catalunya.

El text (buscar número 509) es fa ressò de la manifestació del passat 10 de juliol en què més d'un milió de persones es van manifestar pel que consideren “els drets reals de Catalunya” i reconeix que “Catalunya és una nació”. L'escrit ha estat elaborat i signat per nou diputats del Parlament Britànic:  Hywel Williams, Elfyn Llwyd, Jonathan Edwards, Pete Wishart, Angus Brendan MacNeil, Mike Weir, Caroline Lucas, Stewart Hosie, Eilidh Whiteford. Tots ells són membres dels partits Scottish Nactional Party i Plaid Cymru, aquest últim de Gal·les.

En l'escrit aquests diputats mostren la seva visió sobre el moment actual de la política catalana. Per exemple, posen de manifest que la majoria de la població catalana està a favor de la independència i que és molt preocupant que “la voluntat democràtica del poble català hagi estat violada per la justícia de Madrid”.

Un dels autors d'aquesta moció presentada al Parlament de Londres és el diputat gal·lès Hywel Williams, que ja ha assegurat que si els problemes entre Catalunya i Espanya persisteixen en el futur demanarà organitzar un debat a la Cambra dels Comuns amb la participació del ministeri d'Afers Exteriors britànic. Williams creu que el govern britànic es posicionaria probablement amb el govern espanyol a Madrid perquè té una “tradició llarga i poc gloriosa de posar-se d'acord amb les grans nacions” i respectar “poc” el dret de les petites nacions com Catalunya, Gal·les o Escòcia.

Més informació:

El suport als drets nacionals de Catalunya arriba al parlament del Regne Unit

The Irish Times creu que la sentència del TC és una 'bomba' que pot precipitar la independència de Catalunya

 

Enllaç permanent:
 
Enllaços recomanats:

Comenten

noemi (ripoll) - 02/08/2010 - 18:27 h
#31
Molt bé! anem fent passa a passa! fixeu-vos en com n'estan d'enfadats els nacionalistes espanyols, això ens marca que anem pel bon camí!
Enric (Sitges) - 02/08/2010 - 00:11 h
#30
L'especialitat dels anglesos es crear problemas arreu del mon ( especialment si en poden treure profit). CATALONIA IS PART OF SPAIN SINCE MORE THAN 500 YEARS¡¡¡¡ Soc catalá i per tant espanyol. Ho sento Sr. Carod i Sr Laporta......(bé, potser en Laporta porta molts gintonics i ja no m'enten)
francesc (marçà) - 01/08/2010 - 21:36 h
#29
Voteu partits independentistes.
Jomateix (Penedes) - 01/08/2010 - 13:48 h
#28
viva espiña (o era malotocon ?)
culé (barçalona) - 29/07/2010 - 17:40 h
#27
Ei a qui no li agradi com es fan les coses a Catalunya ja saben on està el riu Ebre...que aqui no obliguem a ningú a que es quedi a viure.Visca la terra...lliure!!!!
Francisco (Lerida) - 29/07/2010 - 16:22 h
#26
soys unos cansinos increibles..que putos pesaos..siempre sereis españoles, pero eternamente cabreaos.
Apagada Neurolingüística (PPCC) - 27/07/2010 - 23:39 h
#25
Entreu a Facebook i cerqueu "Apagada Neurolingüística": Accions amb resò mediàtic per recolçar el camí cap a la independència: -Apagada Neurolingüística. -Un pont una Senyera. -Birra.cat
Luis (Barcelona) - 27/07/2010 - 13:55 h
#24
Paripé es Cataluña, que no se sabe ni cuando empieza ni cuando acaba ni donde llega ni que quiere, aparte de dinero, claro está
Llibertat (La Cala) - 26/07/2010 - 17:44 h
#23
Per a grandiós "paripé" el que ens han volgut colar des de fa segles i que es diu "España". Això sí que ha estat un paripé sonat!!!
Luis (Barcelona) - 26/07/2010 - 13:23 h
#22
Ah, por favor, cuando sea rechazado el paripé por el parlamento británico también lo pondreis como noticia? No creo porque sólo os basais en mentiras
Jordi (BCN) - 26/07/2010 - 09:03 h
#21
Solament els mes paletos hispans, tenen els collóns de dir paletos als que (per sort) no som com ells.
El neng (Castefa) - 25/07/2010 - 21:33 h
#20
Lo único que demuestra es que tanto los escoceses como los catalanes sois una colla de paletos. Suerte. Adeu cacalunya
francesc (vilafranca del penedes) - 25/07/2010 - 02:49 h
#19
tenim una gran oportunitat d'aconseguir fer el nostre somni realitat. pero no ens engañem, ni al psc ni a convergencia els interesa catalunya. ells nomes busquen omplirse les butxaques i el poble tan s'els fot. tenim que unir els partits minoritaris com esquerra, iniciativa... etc, etc.... per poder tenir mes força a europa i que s'ens escolti. com es diu " la union hace la fuerza "
Perot lo lladre (Les Guilleries) - 24/07/2010 - 19:51 h
#18
Totalment d'acord amb Adrià (Barcelona). Els britànics no son de fiar!!! pot ser una trampa per fer una passa en fals!
Lluís Reyné (Folgueroles) - 24/07/2010 - 16:52 h
#17
L'any 1705 l'exercit Britànic ja ens va abandonar i va traïr el pacte en que van arribar amb tot de nobles catalans per defensar a Catalunya del atac de Felip V
Marc Nugué Marquès (Barcelona) - 24/07/2010 - 11:36 h
#16
Fins fa poc la veritat es que els nacionalismes no m'importaben... i trobaba absurd catalunya independent... pero ja em te cansat de que espanya jugui a fer el bretol... crec que ara auriem de actuar, perque si esperem que el pp estigui al poder ja sera massa tard i ja tot el que sa fet sera perdut... tenim a els escosesos i als galesos de part nostra, i a molts mes, doncs ara mateix els catalans som potser el poble iberic mes estimat a europa, per el fet de que tenim bona industria i bon turisme, espero que tot surti, gracies per a llegirme
cesca (Santa.Eugenia de Berga) - 24/07/2010 - 08:14 h
#15
Totalment d'acord amb Roger de Cervera,pero els nostres politics,estaràn a l'alçada del moment que viu Catalunya?,o ens i tornarem a sentir abandonats i enganyats?
Almogaver.cat (Despertaferro) - 24/07/2010 - 02:55 h
#14
No se si be al cas Peró voldria recordar el apartat núm. 13 del Tractat de Utrecht (que castella no va respectar i potser un argument judic mes per reclamar juridicama i internacionalment nostra demanda de llibertat. (sols un estat Imperialista i el seu TC com el castellà recentment, pot legislar que la llengua Catalana a Catalunya estigui supeditada als colonialisme castellà). Be aquí va el famós article 13 que ens done valor jurídic i tambe dona fe; a la morositat castellana. Aixi fou escrit en angles i castellà L 'article 13, diu el següent: Visto que la reina de la Gran Bretaña no cesa de instar con suma eficacia para que todos los habitadores del principado de Cataluña, de cualquier estado y condición que sean, consigan, no sólo entero y perpetuo olvido de todo lo ejecutado durante esta guerra y gocen de la íntegra posesión de todas sus haciendas y honras, sino también que conserven ilesos é intactos sus antiguos privilegios, el rey católico por atención a su Majestad británica concede y confirma por el presente á cualesquiera habitadores de Cataluña, no sólo la amnistía deseada juntamente con la plena posesión de todos sus bienes y honras, sino que les da y concede también todos aquellos privilegios que poseen y gozan, y en adelante pueden poseer y gozar los habitadores de las dos castillas, que de todos los pueblos de España son los más amados del rey católico.
Roser (Palamós) - 23/07/2010 - 23:56 h
#13
És molt important el ressó internacional. Aquesta noticia n'és la mostra. Hem "d'alimentar" actituds com aquestes, buscar complicitats, i a Europa en trobarem, amb companys de viatge com els escocesos, gal.lesos o flamencs... No estem sols :) (... i completament d'acord amb en Roger de Cervera!)
Juan (Barcelona) - 23/07/2010 - 20:49 h
#12
¿Sería interesante conocer el "precio" que han tenido que pagar los independentistas catalanes que han animado a sus "colegas" independentistas británicos a presentar esa moción en su parlamento. O, quizás, a quedado en un: hoy por ti mañana por mi?
Joan Pere Salmerón i Clares (Badalona) - 23/07/2010 - 19:47 h
#11
És evident la internacionalització del nostre fet nacional. És alentador saber que no estem sols, que a Europa tenim companys d'ideologia que recolzen la nostra causa. De totes maneres no crec que les nacions opresores abandonin tan fàcilment els seus privilegis. Ara estem començant un camí llarg i difícil.
Anna Ametller (Palamós) - 23/07/2010 - 18:08 h
#10
Com deien els nostres intel.lectuals com Jaume Brossa, cal mirar a Europa no cap a Espanya que vuiu del passat.
Genis Pratdesaba (Santa Eugenia de Berga) - 23/07/2010 - 15:55 h
#9
Molt bona noticia, gracies pel vostre suport
Genis Pratdesaba (Santa Eugenia de Berga) - 23/07/2010 - 15:55 h
#8
Molt bona noticia, gracies pel vostre suport
Genis Pratdesaba (Santa Eugenia de Berga) - 23/07/2010 - 15:55 h
#7
Molt bona noticia, gracies pel vostre suport3561
Sebastià Vellvé (Argentona) - 23/07/2010 - 14:56 h
#6
Estic content que altres nacionalistes, ens donin suport, que hi ha gent d'aquells paisos que comprenen els nostre sentiment nacionalista.
Roger (Cervera) - 23/07/2010 - 13:42 h
#5
Aquesta noticia no te importancia si no es reacciona correctamet. És el moment de crear un comite de defensa de les petites nacions i començar ha agafar resò internacional. Anem a la ONU a la UE a on faigui falta perquè ens deixin fer un referendum vinculat ya. A les següents eleccions el més probable sigui que guanyi el PP ( cada crisis suposa un canvi de govern ). Ara és el moment catalans, no amb de tenir por, una coal·lisió independentista ha de guanyar les autonomiques i donar el pas de una vegada per totes. No creieu ?
Marc (Berga ) - 23/07/2010 - 13:37 h
#4
Notícies com aquesta justifiquen el meu optimisme!!
adrià (Barcelona) - 23/07/2010 - 13:33 h
#3
Anem amb compte! La Història ens ha ensenyat un parell de vegades que amb els Britànics no ens podem refiar! (Guerra de Successió amb el tractat d'Utrech i el pacte de "no intervenció" amb la Guerra Civil). Salutacions!
Marc (Vic) - 23/07/2010 - 12:36 h
#2
Gran noticia :D, que be tenir el suport dels nostres amics gal?lesos i escocesos per una causa com?
Joan Bohils (Barcelona) - 23/07/2010 - 12:28 h
#1
Quina gran notícia! :)


Comentaris

El seu nom*
Població*
El seu comentari*
Codi*
Resultat operació: 17 + 9
Quan hagi enviat el seu comentari, serà publicat si compleix les nostres condicions. Moltes gràcies

Més llegides
Més comentada

Generalitat de Catalunya Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació Secretaria de Mitjans de Comunicació