Butlletí de titulars per correu electrònic Enviar
Dilluns 21.05.2012 | 12:49

Solidaritat vol presentar-se sola a Barcelona tot i tenir menys d'un 3% de vot

Laporta considera que Solidaritat no necessita sumar-se a la coalició sobiranista d'ERC i RCat perquè al seu parer ' tenim prou força per presentar-nos amb una candidatura única a Barcelona'. Ara bé, SI va obtenir un 2'8% dels vots a les eleccions catalanes quan se'n necessiten un 5% per entrar al consistori català.

T'agrada aquest article? 
Solidaritat vol presentar-se sola a Barcelona tot i tenir menys d'un 3% de vot
31.01.2011 - 12:05 - Països Catalans

El president de SI, Joan Laporta, veu el seu partit amb prou 'força' per presentar-se amb una candidatura única a Barcelona, i descartar d'aquesta forma afegir-se a la coalició entre ERC i Reagrupament. L'expresident blaugrana creu que pot superar el repte del 5% mínim dels vots per aconseguir regidors al consistori barceloní, encara que en les eleccions del 28-N els resultats de SI a la capital catalana no van superar el 2,8%. De fet, l'enquesta feta per La Vanguardia ara farà poques setmanes només donava a SI un 0,33% d'intenció de vot a Barcelona. Amb tot, ha subratllat que fins al Congrés Nacional no decidiran si pacten o no amb altres forces.

Amb un criteri diferent ho veu el diputat de Solidaritat Catalana, Uriel Bertran que condiciona la possibilitat d'arribar a una entesa per una candidatura independentista conjunta a la ciutat de Barcelona a que el candidat d'ERC, Jordi Portabella, renunciï a encapçalar la llista i a que es descarti un pacte amb el PSC a la capital catalana. En aquest sentit, Rut Carandell (Reagrupament), ja va explicar divendres que la seva formació és la garantia que la coalició ERC-Reagrupament a Barcelona no tornarà a fer un govern tripartit amb PSC i ICV. De fet, l'Esquerra de Portabella ha restat a l'oposició durant els últims 4 anys.

Portabella rep el suport gairebé unànime de la militància d'Esquerra per a ser candidat a l'alcaldia
Mentrestant, Jordi Portabella ha estat escollit candidat d’Esquerra Republicana de Catalunya a les eleccions municipals de Barcelona del pròxim 22 de maig. Portabella ha rebut aquest diumenge un 87% de vots favorables a la seva candidatura a l'alcaldia. En aquest sentit, el líder d'Esquerra a Barcelona segueix volent una coalició per bastir el “tercer espai” on s'hi sumi Solidaritat Catalana, que malgrat el suport rebut per part de la militància, segueix ventant a Portabella.

Finalment, Jordi Portabella fa una crida a sumar sensibilitats per bastir una opció que engresqui i il·lusioni a la ciutadania. “Volem impedir que la gent hagi d’escollir entre dos”, ha dit el candidat d’ERC. Portabella ha sentenciat dient que “nosaltres no som equidistants, nosaltres tenim un projecte propi que aspira a la victòria”.

 

Enllaç permanent:
 
Enllaços recomanats:

Comenten

Sìlvia (Girona) - 01/02/2011 - 12:43 h
#21
Si SI vol fer un estrip al si del independentisme a Barcelona i arreu de Catalunya crec que ara es el seu moment. Però no amb el meu suport.
Joan (Barcelona C/.València) - 01/02/2011 - 12:32 h
#20
Jo he votat a ERC i continuaré fent-ho tants cops com calgui fins que Catalunya sigui un estat lliure.La veritat no entenc quin es el problema i perquè aquest odi vers a un grup de gent de diu sense embuts el que vol i lluita per aconseguir-ho. Qualsevol que s'estimi la seva terra i vulgui la seva llibertat hauria de veure amb alegria que hi ha mes partits i mes gent decidida a conquerir el que ens pertoca. Ans al contrari hi ha una colla de...., amb perdo, "babaus" que s'hi dediquen a inventar, desqualificar i fotre pals a les rodes, i aixi ni fan ni deixen fer. Els de la SI endavant, però de la mateixa manera endavant ERC i RCat i deixar el "marujeo" per a TV3 el Cuni i la Rahola i la sociovergència corrupta i mafiosa que porta anys i panys, manant a la nostra ciutat.
Ada (Barcelona) - 01/02/2011 - 12:15 h
#19
Be, tenint en comte que ERC es independentista, republicana i d'esquerra, jo prefereixo aprofitar el meu vot a Barcelona i el donaré a la candidatura d'ERC. Esquerra Republicana de Catalunya es segur que i serà present i cal que i sigui encara amb molta mes representació, pel be de Barcelona com la capital de la nació i pel conjunta de Catalunya. Ja ni ha prou de fer el "pastanaga" llançant els vot a altres formacions. Portabella crec que es un molt bon regidor i crec que es pot valorar molt dignament la seva tasca durant aquest anys al ajuntament socialistes.
Catlliure (paisos catalans) - 01/02/2011 - 12:13 h
#18
Jo he votat a SI i ho tornare a fer tantes vegades com calgui fins que logrem la independencia de la nostra nacio. La veritat no entenc quin es el problema i perque aquest odi ver a un grup de gent de diu sense embuts el que vol i lluita per aconseguir-ho. Qualsevol que s'estimi la seva terra i vulgui la seva llibertat hauria de veure amb alegria que hi ha mes partits i mes gent decidida a conquerir el que ens pertoca. Ans al contrari hi ha una colla de, amb perdo, "babaus" que s'hi dediquen a inventar, desqualificar i fotre pals a les rodes, i aixi ni fan ni deixen fer. Els d'ERC endevant, pero de la mateixa manera que endevant SI o Rcat, quin coi de problema teniu? El "marujero" per Tele 5, una mica mes de seny i un molt mes d'anar a per feina. Visca Catalunya Lliure||*||
soc33 (BCN) - 01/02/2011 - 11:58 h
#17
Toni fernandez Mira xato, res mes et dire una cosa, en una llengua anterior a la que tu hi parles, IGNORANT! Si no vols fer el ridicul, llegeix. A intereconomia fan seva la frase nazi de -repeteix una mentida 100 cops i la faras una veritat. Esta clar que les teves referencies culturals son d'aquest canal o fins i tot de gent que el mira i repeteix. Va home, respectat una miqueta a tu mateix. Visca la Terra Lliure
Un que té tota la raó (Cacalunya Cacalànica) - 01/02/2011 - 11:13 h
#16
És que algú es pensava que els de la Soli es voldrien apuntar amb algú? Que no heu vist que no volen cap pacte de res? Aquesta gent ha vingut com un submarí a carregar-se tot el moviment independentista. La base del partit és una cosa, però en Farlópez Tena i el Bertran no tenen massa intenció d'unir-se amb ningú... La gent no veia abans de votar-los que aquests individus eren uns oportunistes i uns trepes? Perdoneu, però algú ho havia de dir.
Toni Fernández (Murcia) - 01/02/2011 - 03:06 h
#15
Dais pena. ¿Cataluña independiente? ¿De qué o de quién? Antes debería ser independiente, por ejemplo, el Reino de Aragón, del que históricamente Cataluña siempre dependió, fueron una serie de condados, que adémas no se llevaban nada bien entre ellos. ¿Derechos históricos? Histéricos, más bien. Por mí, os podéis independentizar YA MISMO. Sois un trozo de España, y lo demás son bravuconadas de cuatro políticos advenedizos. Mala suerte, pues, majos...
Dani (Girona) - 31/01/2011 - 21:09 h
#14
Bueno, però ha marxat del partit per això mateix, i rectificat, no? Més val tard que mai... Crec que et contradius, pq precissament per pertànyer a ERC va haver de fer això en contra de la seva voluntat. T'estàs tirant pedres a la teva pròpia teulada, estàs donant raó a la seva persona xD
Carles Vilà (Barcelona) - 31/01/2011 - 20:30 h
#13
Uriel Bertran ha votat a favor de les investidures de Pasqual Maragall i de José Montilla. I com a secretari de comunicació d'ERC va fer els argumentaris a favor dels tripartits. Aquest senyor té una credibilitat política zero. Almenys en Portabella no va reeditar el tripartit a BCN fa 4 anys.
Joan (BCN) - 31/01/2011 - 19:01 h
#12
Totalment d'acord amb tu, Enric
Dani (Girona) - 31/01/2011 - 18:33 h
#11
Tranquil Albert hooligan. No cal faltar per debatir, i no crec que parlem de qui és més madur, aquí. Dius que els espanyols ens volen dividits, però tu no veig que sapigues dialogar i donar la mà gaire amb els que defensen (en teoria) el mateix que tu. T'aconsello que tu sí, maduris en aquest aspecte :) En cap moment he dit que no s'hagi de pactar, repassat els meus comentaris. El que dic, és el mateix que la postura que té SI. Pactar, ok, però no a qualsevol preu. Per què ERC ha de ser aquí el papa del grup, amb els antecedents i la mala imatge que té ara? SI ja ha cedit en alguna cosa en les negociacions, a ERC tant li costa canviar el cap de llista per a que tots estiguin contents (i a més amb criteri i justificació de no vendre més cares relacionades amb tripartits i històries, sinò il·lusió i noves esperançes com és el cas del mateix partit de SI, per així tenir un bon resultat) i sigui possible l'acord? El que he dit abans... Menys crítica als altres, i més autocrítica a can ERC (i més com està avui en dia). Que aquí sempre es culpabilitza als altres de no fer cas a el que diu el sr.papa ERC, però ningú es pregunta ni s'escandalitza de la gran baixada que ha tingut i de la culpa real del pq l'independentisme avui estigui dividit. I ara que surt un partit coherent i seriós, que defensa el país com ningú, se'l vol borrar del mapa pq molesta.... Es que som l'hòstia...
Enric (Ponent) - 31/01/2011 - 18:44 h
#10
Neu fent, neu fent, que d'oportunitats no ni haurà tots els dies, mentres discutiu i fragmenteu l'independentisme, esteu perdent una ciutat que pot tornar a ser mes catalana, mentres discutiu els del pp i c's van a una i encara faran tercera força politica i tindran la clau de la ciutat, es a dir en dos dies la estatua del rei posada, aixó si que quedi clar que a barcelona no s'hi va com a catalunya veien qui es mes independentista si va intentar recuperar la catalanitat de la ciutat, xafada pel psoe els ultims anys, una oportunitat unica per fer un ciu+erc+reg+si i la desperciciareu per criticarvos a veure qui es mes independentista, aixo si voleu ho feu a nivell de pais pero no quan si juga el futur d'una gran ciutat, varalleu-vos que a madrid sen riuen i trauran suc de tot aixo, en 4 anys barcelona serà mes castellana amb akest pas.
Albert (Barcelona) - 31/01/2011 - 18:31 h
#9
Mira, amb tot el meu carinyo. No en tens ni idea de què és Barcelona. És molt fàcil donar lliçons de patriotisme quan es viu en una zona del país on els percentatges d'adscripció i arrelament a la nació catalana són molt més alts. A Barcelona, capital del país, o anem junts o estem perduts. I sinó, és que no en tens ni idea noi. Madura.
Dani (Girona) - 31/01/2011 - 18:09 h
#8
Albert, jo diria "HI HAVIA més votants que voten a ERC que SI". Veurem d'aqui a 4 anys... Perquè ja som uns quants que ens hem passat d'ERC a SI. ERC fot pena, siguem realistes. I em sap greu dir-ho pq és un partit teòricament independentista. Però què més ha de fer ERC pq obriu els ulls els que encara hi quedeu? S'ha venut en tot moment a Madrid per 4 cadires i per mantenir-se al poder... L'última, llepant el cul a en Mas per a que val, no fes referèndums ni res per a la independència si pactava amb ells i aconseguien el pacte fiscal. Què li queda fer? Vendre o cedir el seu logotip al PP pq obriu els ulls? Només volen la poltrona, uns vertaders independentistes ÚNICAMENT defensen l'independència... Res d'abaixar-se els pantalons per un tros de pà com fan ells. Això és el que ha fet avergonyir-se i marxar d'ERC a molts votants. Ha de canviar mooooooolt ERC i passar uns anys per a que pugui tornar a tenir una mica de credibilitat/seriositat. No manipuleu, els mals resultats els ha tret ERC. SI ha tret uns enormes resultats, 4 escons amb 4 mesos de vida és tota una fita. I fa gràcia el que digueu que SI com pot anar per la vida amb un 3%... ui sí, ERC amb un 6% (que m'agradaria veure a més si serien del tot així les xifres) es menjarà el món. Sigueu intel·ligents... Jo no us cnvençeré, però informeu-vos més de SI. Per aquells que els hem descobert és una gran esperança pel nostre poble! Visca SI i visca catalunya! I visca els independentistes que parlen clar, no afluixen en la seva lluita i no es venen per un plat d'arrós.
Albert (Barcelona) - 31/01/2011 - 18:06 h
#7
No us adoneu que el que volen els espanyols és justament això, que anem dividits. Els vam espantar quan vam plantar 23 diputats al Parlament i 8 diputats a Madrid. Ara estan tranquils perquè veuen que l'independentisme es disgrega. No sé, reflexionem-hi. I no oblidis mai que Esquerra més que dobla els vots de Solidaritat a Barcelona i que hi ha més independentites que voten ERC que SI. Una abraçada
Pau (Barcelona) - 31/01/2011 - 17:59 h
#6
Albert, és realment penós que diguis això a més de com ho dius, insultant i despreciant una opinió que a més és d'un indepententista com, bé no, perdona, que ets votant d'ERC... Obre els ulls, ERC ha estat 7 anys el govern sense fer res pel país i menys per la independència, s'ha venut el poder, això em sembla que ho sap tothom i sinó ho vols veure i reconèixer no és cosa meva, ets lliure de pensar el que vulguis. Per cert, no sóc membre ni afiliat de SCI, simplement els voto i els votaré fins que no em fallin com va fer ERC.
Dani (Girona) - 31/01/2011 - 17:36 h
#5
Pau, jo estic d'acord amb tu. Des de aquest diari, amb la crítica continua que se li fa a SI i a Laporta, pretén donar exemple i promoure l'independentisme, deixant malament un dia sí i l'altre també a l'únic partit independentista diria jo, o com a mínim, l'únic seriós? Perquè vosaltres sigueu llepaculs d'ERC, SI no ha d'agenollar-se d'igual manera. Defensa lu seu, com tothom. I és més, posa molt més per davant els interessos de Catalunya que la resta de partits, ja que les coses que demana són per poder assegurar obtenir uns bons resultats. Pareu d'intentar desprestigiar al gran partit que és SI. 1- No és el partit d'en Laporta. 2- Feu pena intentant ridiculitzar-los diguent que "no arriba ni a un 3%", i tots els titulars que els hi dediqueu sempre de manera pellorativa. Les notícies aquí sempre són per la "culpa dels altres que no es volen unir a ERC". Feu una mica de crítica a ERC, que com ha dit en Pau, els que ja no tenen res d'independentistes i només volen la poltrona són ells, bé ho han demostrat durant aquests derrers anys. És això el que defensa SI, cares noves d'ERC, res i ningú relacionat per poc que sigui amb tripartits i històries. Coneixeu una mica més el partit de SI i veureu els grans membres que el formen. No només és en Laporta com el voleu vendre (que també li dono tot el meu suport). I com sempre, per aquells que critiquen en Laporta com en Marc, que treu profit per haver estat al Barça... Tant de bò li serveixi per portar-nos a la llibertat! Molt més fàcil li hagués sigut anar a una multinacional a cobrar una milionada com fan tots. Sou uns simplistes que us menjeu la "informació bàsica", heu d'aprendre a filtrar una mica i informar-vos millor... Visca SI!! L'únic partit realment independentista, coherent i seriós que tenim a Catalunya. Per cert, de RCat ni parlem... El Sr.Carretero, aquest sí és un personatge, però es clar, no ven tants diaris si es parla d'ell. Però mireu alguna entrevista seva! No tenen preu les barbaritats que diu! Si SI algun dia pacta amb ell o l'incorpora, tornaré a ser orfe politicament parlant.
Marc (Manresa) - 31/01/2011 - 17:24 h
#4
Quin sabatot està fet aquest Laporta... primer deixa els de Rcat a l'estacada quan ja ho tenien tot preparat per què fos cap de llista, després es monta el SI, i es fa propaganda gràcies al "barça"... daixò a casa meva se'n diu caradura...
Albert (Barcelona) - 31/01/2011 - 17:07 h
#3
Pau, tu si que fas pena que ets tan ignorant que no saps que ERC va deixar el tripartit municipal ja fa 4 anys. Au, llegeix més els diaris i menys passar la consigna dels teus amos. Quan et paguen per dir això?
Oscar (Banyoles) - 31/01/2011 - 16:54 h
#2
Laporta....per arribar a acords, han de cedir una mica per tots costats...ja comença a fartarme amb les seves tonteries de no baixarse del burru. Sence unitat, no farem res...mira, es més, deixa estar les municipals, i comença a fer tremolar la Generalitat amb reclams d'independència. Tot i que, espero que aquesta duresa serveixi realment per alguna cosa, per el poble català, es clar, no per interesos personals o de partit.. Però segueixo esperant...
Pau (Barcelona) - 31/01/2011 - 16:59 h
#1
Fa pena que els independentistes ens estiguem barallant d'aquesta manera, molta pena. SCI és un partit independentista, ERC no s'ha sap, seria il·lògic pensar que ho és després del que ha fet aquests últims anys...De RCat, millor no parlar, el què ha fet el senyor Carretero ho diu tot, força penós la veritat. Jo personalment penso que no ha d'haver unitat a qualsevol preu, així que de moment, fins que ERC no rectifiqui el seu posicionament autonomista i de "tripartit" doncs cadascú pel seu compte, no està tan malament senyors/es, mira, hi ha 5 partits totalment autonomistes, perquè no dos d'independentistes? Visca la Terra!


Comentaris

El seu nom*
Població*
El seu comentari*
Codi*
Resultat operació: 12 + 16
Quan hagi enviat el seu comentari, serà publicat si compleix les nostres condicions. Moltes gràcies

Més llegides
Més comentada

Generalitat de Catalunya Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació Secretaria de Mitjans de Comunicació