Ja ho sabeu, ve el Papa a Barcelona el 7 de novembre i farà una missa a la Sagrada Família que per cert, no ha ni tremolat al pas de la tuneladora de l’AVE i ningú s’ha retractat de res.
Aquest senyor té tot el dret a venir aquí i fer una missa, de la mateixa manera que jo tinc tot el dret de fer públic que ni l’espero ni estic d’acord amb tot el que representa. Fins i tot, crec que té el dret de, com a figura important, faci la seva ruta a l’estil estrella mediàtica mentre jo tinc dret a queixar-me de les molèsties al trànsit, al transport públic (la parada Sagrada Família quedarà tancada el dia 7) i als veïns de la zona.
Com dic al títol, no parlo de religió i és que el Papa per mi no representa aquesta religió sinó una institució que fa la interpretació més retrògrada i intolerant d’aquesta i dels seus principis. Tot el meu respecte pels creients i les entitats cristianes que, des del que en diuen valors cristians, treballen per un món més just. Encara recordo una reflexió de Pere Casaldàliga en una entrevista: “el capitalisme és pecat” deia convençut. Em sobta la distància que hi ha entre creients com ells i la gran institució, que dedica tot els esforços a campanyes contra certs pecats (avortament, condó, família no convencional, homosexualitat) més que contra les injustícies socials (SIDA, pobresa, fam, desigualtat).
Jo sóc dels que crec en un estat laic, en un país laic i, sincerament, crec que a Catalunya estem actuant com a “Bienvenido Mr.Marshall”. És inacceptable la retransmissió de la missa per la televisió pública (TV3) o el no cobrament dels recursos en seguretat, mobilitat i organització (que es xifra en més d’un milió d’euros) que comporta la visita. Sumat al finançament de l’església per part de l’estat per múltiples canals i l’emissió de misses repetidament per TVE, deixeu que posi en dubte allò de la separació església – estat.
I el que em sobta més és el posicionament de la majoria dels partits que sembla que hagin oblidat què és la laïcitat. Recentment a l’ajuntament de Barcelona, PSC i CiU van ajudar a aprovar una proposta d’ERC per fer una campanya que insti a la gent a rebre el Papa amb senyeres als balcons. Doncs jo no el vull rebre, ni amb una senyera ni amb res: jo no t’espero.
Estoy contigo Dalas, es una verguenza, que en el 2010, pasen todavia estas cosas. que verguenza-
montse
(Gava) -
09/11/2010 - 18:08 h
#14
Pues en vea de hablar tanto, lo que teneis que hacer es ir a borraros de esta religion, es la unica indiferencia que marca , yo hace a?os que me borre y estoy contentisima de no pertenecer a esa panda de payasos.
grata sorpresa
(barcelona) -
09/11/2010 - 11:11 h
#13
Jo tampoc no m'esperava el papa. Però hi ha una altra cosa que tampoc no m'esperava i que, gratament, m'ha sorprés i no és una altra que l'erecció (je je) de nous artistes que parlen, dissenyen i pensen en un món més just, que vagi al fons de les qüestions, que no segueixin la línia que marquen les elits o les institucions. En un moment en què tota la premsa està amordassada i fins i tot molts artistes han canviat morrió per xecs, és d'agrair que surti gent com en Vallvé o l'Aleix Saló, que defensen els valors pels que ha mort tanta gent al llarg de la història.
Cesc
(Mataró) -
08/11/2010 - 14:12 h
#12
Rodolfo, quan no espero ningú no faig res ni a favor ni en contra de ningú.
La indiferència no es proclama; s'exerceix en un silenci natural i desimbolt.
baixador de fums
(catalunya) -
06/11/2010 - 12:13 h
#11
A Jordi d'USA: Entenent que tots els accents que et falten (que en són molts) són deguts al teclat d'USA, sí que et diré que prefereixo un comentari mal escrit però amb un fonament argumental que un comentari com el teu que no aporta res més que desqualificació general.
Víctor
(Barcelona) -
06/11/2010 - 09:42 h
#10
Molt bé Jordi, però aquí no estem ensenyant gramàtica, només opinant. Així que no vagis tant de llest nano! I felicitats per estar escrivint i donant lliçons des "dels USA"! Ets un mestre! Per cert, tu també tens errors ortogràfics i gramaticals al teu comentari! Posa algun accent nano! i si no tens al teclat fes servir el buscador de "glifos" de l'ordinador per posar-los! Que no tens excusa!
Salutacions a la gent amb alt nivell cultural des dels suburbis de Barcelona!
JORDI
(des dels USA...) -
05/11/2010 - 22:29 h
#9
A mi, el que em fa vergonya aliena es el BAIXISSIM NIVELL CULTURAL del que en fan ostentacio TOTS els comentaristes anteriors. Tant des del punt de vista conceptual (que seria el fons) com des del de la forma : si us plau, que no us han ensenyat "Redaccio" (es a dir, genericament, "Gramatica") ni tampoc "Ortografia" ni "Sintaxi" ? Pobre Pais !
Mariona
(Barcelona) -
05/11/2010 - 18:51 h
#8
Bones Anna, jo no sé fins a quin punt tens esperít de crítica, llegeixes entre línies, reflexiones sobre les opinions i el bomberdeig dels medis de comunicació, pots ser equilibrada i tenir sentiment d'humanitat..però el que dius no té per a mi cap sentit. Tu creus realment que venin el papa a barcelona hi ha cap mena de projecció del català? que donarà bona o mala imatge, se solucionaràn problemes i catalunya serà el nou imperi??? no siguis incredula. Millor ser reflexius i mirar en què ens volen enganyar, que amaga aquesta visita...potser ens volen distreure de la pederàstia, de la inquisició?? potser la classe política pense netejar consciències?? potser és que com sempre ens volen manipular des des del català? justificar la despesa en nom de la llengua i el resó mediàtic?? no sé Anna...abans de creu...reflexiona sobretot en el que no es diu, en el que no es veu...preguntant s'arriba a Roma!!! jajaja i d'Òsties s'apren!!!
Rodolfo
(BCN neta) -
05/11/2010 - 14:15 h
#7
Cesc, les coses no funcionen així! Els que no l'esperem no tenim per que callar, que ja no estem en una dictadura! només faltaria! Ja es veu la mentalitat de la gent que esta a favor de tot aixo, si cauen pel seu propi pes!
Eduard
(Barcelona) -
05/11/2010 - 13:12 h
#6
L'estat espanyol és un estat aconfessional. La separació entre esglesia i estat existeix i negar-ho és no tenir ulls a la cara. Ara, com a estat aconfessional l'estat espanyol en virtut dels tractats de col·laboració amb l'esglèsia catòlica financia una part d'aquesta.
No veig on està el problema.
Cesc
(Mataró) -
05/11/2010 - 12:25 h
#5
Si no l'esperes, calla i vés a a la teva.
Andreu Simó
(BCN) -
05/11/2010 - 05:47 h
#4
La gente por desgracia necesita heroes mediáticos, el papa es uno de ellos, nadie sabe realmente que hace o a que se dedica pero lo aplauden como poseidos de un afán de salvación cristiana.
Con mas de un sacerdote que he podido contactar me han comentado de que a su alrrededor los "misterios de fe" se producen constantemente en las acciones de la iglesia, entiendase por misterio de fe a acciones inexplicables o absurdas.
El sistema tiene dos modos de controlar al pueblo, el poder politico nos mantiene a raya con promesas de una vida mas prospera mientras que el poder eclesiastico nos manteine a raya con el miedo al castigo eterno.
Ejemplos no faltan, ¿donde estaba la iglesia cuando el genocidio nazi?, mirando a otro lado, no hizo nada,tanto es así que pidieron perdón públicamente por ello hace un tiempo.
La pederastia no debe ser pecado cuando la hace un sacerdote ¿o si?.
Dicen que su reino no es de este mundo, pero bancos y empresas llevan a la iglesia como mano que mueve sus hilos.
Siempre esta al lado de los poderosos y tener a la iglesia a su lado incluso en un gobierno laico es siempre bienvenido, observemos que Zapatero ha querido como sea tener una entrevista con el papa, ¿no tenemos un gobierno laico?, en fin que al circo del papa que vaya quien quiera a verlo que a mí no me convencen.
Víctor
((Barcelona)) -
04/11/2010 - 22:59 h
#3
Hola Anna, discrepo en que tu no ets partidària del papa, només cal veure el to que fas servir en el teu comentari per evidenciar de quin bàndol estas. Que no tinc res en contra, però no diguis que no ets partidària quan opines així...
Pel que respecta al tema de l'oportunitat única per la imatge de la ciutat, home, que vols que et digui... A mi no hem sembla bo que hem relacionin amb una entitat que defensa segons quines coses, i que va de donar lliçons de moral a la gent quan son ells els primers que llencen la primera pedra (fent referència a la sagrada bíblia), si vols et poso exemples, però penso que tothom sap de que estic parlant... Sobre el tema dels diners, a mi personalment, tampoc m'interessa que s'ompli la ciutat de gent que no veu més enllà, i que s'empassa tota la vomitera que esputa aquest home per la seva boca. I per conseqüència, tampoc m'interessen els possibles diners que puguin portar. De fet el que no trobo correcte es que el nostre estat inverteixi diners públics (d'un estat laic) en la visita d'aquest energumen. I sobre que estem vivint en un estat catòlic, jo no se on vius tu de Barcelona, però penso que des del govern central de madriz, s'ha dit més d'una vegada que espanya es un estat laic. Així que jo penso que per ser conseqüents no haurien de financiar res. Tot el contrari, l'església hauria de pagar per fer servir l'espai públic, igual que una productora lloga un carrer per rodar un spot, i ni cal dir que tota la seguretat també. I PER CERT ANNA A MI L'ÚNIC QUE HEM FA VERGONYA SON ELS TEUS COMENTARIS!
ANNA
(BARCELONA) -
04/11/2010 - 19:14 h
#2
Aveure un moment...a mi tampoc m'encanta el papa, la veritat, però ningú pot negar que és una oportunitat única per la imatge de la ciutat (es retransmitirà a televisions de tot el món) i també per donar a conexier la nostra llengua, el català.
El papa representa lo que és l'esglesia, i no sé si ho saps però gràcies a l'esglesia milers de persones tenen algo que menjar cada dia i roba que portar. Les petites esglesises de cada ciutat són les que ajuden a tots els pobres, gratuitament, i el papa és el representant de totes aquestes esglesies.
Si el govern hagués d'acollir o finançar o a judar a aquests milers de persones que l'esglesia ajuda, estariem tots més que arruinats.
I una altra cosa, mirat bé els beneficis que reporta a la ciutat la vinguda del papa, milions i milions a curt i llarg termini.
Repeteixo, no tinc cap devoció pel papa, però qui digui que solament hi ha coses negatives en això és burro...la de turisme que portarà això a la ciutat!!!
I que jo sapiga vivim en un estat catòlic, busé es pot considerar laic o no, pero al llarg de la historia d'aquest pais hem sigut cristians, durant anys i anys, i sinó perque hi ha tantes catedrals arreu del pais (símbol cristià)?
Una mica de respecte a la vistia del papa, es pot no estar d'acord i prou, però aquests missatges de jo no t'espero, etc fan vergonya!
Dalas
(Barcelona) -
04/11/2010 - 15:09 h
#1
No, ¡desde luego que no tiene ningún derecho a venir! ¿Acogerías tú a una persona que está en contra de la investigación de células madre, porque eso son cosas del demonio? ¿Acogerías tú a un señor que dice a la gente de África que el preservativo no sirve de nada, cuando es el lugar con mayor extensión del VIH? ¿Acogerías tú a un señor que llama "Nazis" a toda la oposición, cuando los NAZIS siempre fueron CATÓLICOS?
¡No! Que se encierre en una habitación y pase lo que le quede de vida encerrado, que sus mentiras y sus bazofias no las queremos en este lugar.
Comenten